RANNÍ RITUÁL: 5 MINUT PRO RADOSTNĚJŠÍ DEN

Celou minulou zimu jsem každé ráno prostála 2 minuty v lavoru plném ledu a procházela se po sněhu. Nejprve jsem to zkusila ze zvědavosti, ale časem se z toho stal krásný ranní rituál, na který jsem se těšila už večer při usínání.


Ledovou lázeň jsem svým nohám dopřála 6. března - den před tím, než jsem odletěla na “dovolenou” na Bali.


Z dovolené se neplánovaně stal pobyt na dobu neurčitou a můj všední život i se všemi zvyklostmi byl ten tam.


Prvních pár měsíců na Bali bylo hektických - nové prostředí a podmínky, nejistá blízká i vzdálená budoucnost, a moje mysl se měla stále čím zabývat. Jednou jsem se však ráno probudila a zastesklo se mi po nohách v ledu. Pár minut jsem věnovala přemýšlení, jak bych to reálně provedla, ale po chvíli jsem si uvědomila, že to nejsou nohy v ledu, co mi chybí, ale ranní rituál. 


Sedla jsem si k bazénu, zavřela oči a čekala, co se stane.


Za pár dnů opakování jsem si postupně vyvinula tuto krátkou techniku, kterou od té doby provádím každé ráno hned po probuzení.


Není to nic dlouhého, většinou mi to zabere 5 až 10 minut, podle toho, jak dlouho mám chuť se u jednotlivých kroků zdržet.


A dnes ráno mě napadlo, že je ten správný čas se o ni s vámi podělit.


Neberte to, prosím, jako doslovný návod, ale spíše jako inspiraci k tomu, vytvořit si něco svého, v čem se vy budete cítit dobře.


Sepsala jsem jednoduchých 7 kroků:


1

Usadím se do pohodlné pozice tak, abych měla vzpřímená záda. Probouzím po ránu svou energii, proto je potřeba jí dovolit, aby mohla volně proudit mou páteří. Má oblíbená pozice je v kleče na meditačním polštáři, ale někdy se cítím lépe v lotosovém květu nebo klidně i v sedě na židli. Jde jen o pár minut.


2

Nejprve se napojím na okolí - krátce se rozhlédnu kolem sebe a všímám si detailů, které jsou dnes jinak a nebo jsem si jich před tím nevšimla. Mraky na obloze, nově rozkvetlá květina, jinak zaparkovaná auta. Pak zavřu oči a zaposlouchám se do zvuků okolí. Co všechno slyším? Snažím se objevit co nejvíce různých zvuků a jejich vrstvy. Šelest větru, kohout, nadávající soused, někdo seče trávu. A nakonec se ještě zaměřím na pocit na kůži - pokud jsem venku, cítím často na obličeji vánek nebo hřejivé paprsky ranního slunce. Je dnes vzduch teplý nebo chladný?


3

Nádech, výdech. Po prozkoumání okolí je načase se vydat do svého těla. Pro tento přechod je skvělým pomocníkem dech - sleduji, jak vzduch z venku vstupuje dovnitř mého těla. Třikrát se pomalu a zhluboka nadechnu až do břicha a svou pozorností sleduji dech - jak mě šimrá a chladí v nose, jak plní postupně hrudník a břicho. A pak zase zpět ven z těla, když si s výdechem představuju, jak z těla odchází vše, co nebudu dnes potřebovat.


4

Věnuji pozornost svému tělu. Proskenuji jej celé od hlavy až k patám, u každé části těla se zastavím a zeptám se - jak se cítíš? Pak jen tiše pár sekund pozoruji - někdy cítím pohodlí nebo nepohodlí a bolest a někdy třeba vůbec nic. I to je v pořádku. 

Nakonec se naladím na celé tělo jako celek a zeptám se ho, jestli mi chce pro dnešek něco sdělit. Někdy chce formou pocitu nebo myšlenky. A jindy mlčí.


5

Provedu pár hlubokých nádechů a výdechů zároveň s pohybem rukou (obrázek 1) a představuji si, že vítám do svého dne pozitivní, laskavou a něžnou energii, do které se celá zahalím. 


6

Při posledním nádechu nechám ruce v pozice modlitby před čakrou třetího oka (obrázek 2) a požadám o andělské vedení pro dnešní den, schopnost naslouchat intuici a moudrost následovat ji, aby má rozhodnutí byla co nejlepší pro mě, osoby v mém okolí, i celou planetu. Pak přesunu spojené ruce před krční čakru (obrázek 3) a požádám, ať vše, co ten den vyslovím je požehnáno dobrým úmyslem. Nakonec podržím ruce na úrovni srdeční čakry (obrázek 4) a představuji si, že vše, co ten den vykonám je prostoupeno láskou.



7

Uzemnění. Ve dnech, kdy jsem při rituálu venku, provedu při cestě zpět domů uzemnění - procházím se po trávě (nejlépe bosa) a představuji si, jak se má energie spojuje s energií Země. Energetické kořeny vyrůstající z mých chodidel a zasahují hluboko do země, mě uzemňují a zároveň jimi proudí do mého těla čerstvá a uzdravující energie.



TIP 1 Snažte se provádět celý rituál venku, i kdyby to mělo být na balkoně či jen u otevřeného okna. Je skvělé zapojit všechny smysly -  zaposlouchat se do zvuků přírody či města nebo cítit vánek na tváři. Po pár dnech si všimnete, že ani “chuť” ranního vzduchu není vždy stejná.


TIP 2 Buďte pozorovatelka. Při zkoumání okolí i svého těla pouze pozorujte, ale nekomentujte, nehodnoťte ani nepřemýšlejte, jak případný problém později vyřešíte. Není to jednoduché a pravděpodobně to nepůjde hned. Vytrvejte a velice brzy si všimnete velkého pokroku.


TIP 3 Následujte svou intuici. Pokud to tak cítíte, postupujte ze začátku podle mého návodu. Věnujte pozornost tomu, jak se u jednotlivých kroků cítíte. Když byste se při něčem cítila nepohodlně nebo ne “ve své kůži”, přeskočte to nebo nahraďte něčím jiným. A stejně tak si časem můžete i něco dalšího přidat. Každá jsme jiná, proto i tento rituál bude originální pro každou z nás.


TIP 4 Po dokončení celé meditace ješte chvíli zůstaňte jen tak sedět s otevřenýma očima a všimněte si, co se během těch pár minut změnilo. Jak vnímáte svět teď?



Takhle to dělám každé ráno já, a co vy? Podělte se se mnou a s ostatními o vaši verzi ranního rituálu v komentáři nebo u na mém instagramu. Buďte i vy inspirací pro ostatní.


(Na nohy v ledu jsem přesto nezapomněla, ale o tom vám napíšu až za 2 měsíce!)


 

Lenka Bělašková

Je na cestě za vědomým a spokojeným bytím. Za 15 let má již hodný kus cesty za sebou a v zásobě řadu vychytávek. Inspiruje ostatní na jejich cestě - něžně, jemně, žensky.

Ukazuje, jak využít krystaly, meditace, pránické léčení, vlastní dech, intuici nebo i každodenní drobnosti k radostnějšímu prožívání.


Mimo to je stále na cestách - zamíří, kam ji intuice pošle. Kde se zrovna toulá, můžete zjistit na jejím instagramu.


Více o Lence a její cestě tady >>>

INSTAGRAM